Kontakta oss - BRF Briljanten
14093
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-14093,bridge-core-2.5.4,bridge,qodef-back-to-top--enabled,,qode-essential-addons-1.5.5,ajax_fade,page_not_loaded,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-23.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive
 

Om du inte kan hitta det du söker så får du gärna fråga oss. Använd respektive frågeformulär på sidan för att komma i kontakt gällande dessa ärenden.

Du kan även göra en störningsanmälan direkt här på hemsidan. Vänligen observera ordningsreglerna och anmäl endast i undantagsfall då det är upprepade oljud.

Observera att felanmälan görs till vår tekniska förvaltare Bredablick:

  • Formulär via hemsida
  • Felanmälan: 046-274 20 10
    (08:30 – 16:00)
  • Jour*: 040-93 12 70
    (16:00 – 08:30)
    * Tänk på ansvarsfördelning gällande kostnader då en felanmälan som inte faller på föreningens ansvar debiteras medlemmen.

Skicka en fråga så återkommer vi så snart vi kan!

Vanliga frågor

Har du en allmän fråga om huset, styrelsen eller vad för regler som gäller och du inte hittat svaret på hemsidan, facebook eller informationstavlorna så kan du fråga oss i styrelsen här. För specifika frågor var god använd de avsedda formulären.

    Bifoga fil

    Kontroll: captcha

    * = obligatorisk

    Renovering

    Enligt Stadgarna ska alla större ändringar anmälas och godkännas av Styrelsen.

    Detta innebär bland annat:

    • köksrenovering
    • badrumsrenoveringar
    • rivning/resning av väggar
    • sätta in dörröppningar/valv

    Anmälan skall lämnas i styrelsens brevlåda i ”valvet” på Möllevångsvägen 12,
    eller mejlas in till renovering@brfbriljanten.se före renoveringen utförs.

    Tänk på att ansöka i tid då det tar lite tid för styrelsen att hantera alla ärenden som kommer in.

    Det är ej tillåtet att ta ner eller flytta betongväggar eller ventilationstrummor.

      Bifoga fil

      Kontroll: captcha

      * = obligatorisk

      Försäljning

      Om du tyvärr behöver lämna oss för en annan del av världen behöver du tänka på följande:

      • Säljare/köpare ansvarar att elmätaren avläses och att förbrukad el regleras på tillträdesdagen

        Kontroll: captcha

        * = obligatorisk

        Förråd

        Varje lägenhet har ett tillhörande förråd i den del av byggnaden som lägenheter ligger. Utöver det går det att hyra något av de extra förråd som finns i hela fastigheten.
        Har du funderingar kring ditt förråd? Saknar du ditt förrådsnummer? Behöver du hyra extra förråd?
        Kontakta då vår fastighetsvärd Bredablick på info@bblick.se

        Internet

        BRF Briljanten försöker ha så bra förutsättningar som möjligt för våra medlemmar att utnyttja tjänster via internet. Har du problem med internet, kabel-TV eller telefoni? Är du nyinflyttad? Kontakta följande:

        • Internet: Se statusrapport på Hemsida/Facebook alternativt status på Bahnhofs hemsida. Vid avsaknad kontakt i uttag vänligen fyll i formulär.
        • Kabel-TV: Vid problem med det analoga kabel-TV-utbudet eller digital-TV så kontakta Tele2.
        • Telefoni: Har du IP-telefoni från internetleverantören, vänligen kontakta dem via deras hemsida.

          Fyll i datum och tidpunkt

          Markera typ av fel:

          Markera drabbad tjänst:

          Kontroll: captcha

          * = obligatorisk

          Uthyrning

          Om du tillfälligt behöver hyra ut din lägenhet i andra hand så ska du fylla i formuläret ”Ansökan om uthyrning av bostadsrätt i andra hand” som hämtas här på Bredablicks hemsida.

          Skicka sedan formuläret ifyllt till info@bblick.se

          Störningsanmälan

          För att komplettera boendes möjlighet att göra en störningsanmälan som kräver dokumentation med datum och tid har vi infört ett enkelt formulär som innehåller allt som styrelsen behöver veta. Vi upplever att vi har god grannsämja och det bara är väldigt sällan som det uppstår olikheter i samsynen på vad som är störande. Det behöver då finnas noterat när och i vilken omfattning då det störande momentet sker och ifall det är återkommande. I det fall som styrelsen kan konstatera att en boende bryter mot gällande ordningsregler så blir denne kontaktad och ombedd att omedelbart upphöra med denna aktivitet eller att iaktta mer hänsyn till grannar. Särskild omtanke bör tas i aktning i dialog med grannar då arbetstider och känslighet kan variera kraftigt.

          Rådande regler gällande grannsämja:

          Ett bra sätt att undvika konflikter är att i förväg informera sina grannar om att man t.ex. planerar ett kalas. Skulle du störas av din granne är det också viktigt att du i första hand försöker ha en dialog med denne. Det kan hända att vissa blir irriterade på småsaker men att det ofta är missförstånd som ligger bakom.

          Skulle fallet vara att flera boende inte kommer överens så kan styrelsen hjälpa till att föra dialog.

            Fyll i datum och tidpunkt

            Kontroll: captcha

            * = obligatorisk