Bredbandsinformation - BRF Briljanten
15913
post-template-default,single,single-post,postid-15913,single-format-standard,bridge-core-2.5.4,bridge,qodef-back-to-top--enabled,,qode-essential-addons-1.4.6,ajax_fade,page_not_loaded,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-23.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Bredbandsinformation

Bästa medlemmar och hyresgäster,

Styrelsen gör sitt yttersta för att föreningen ska vara så attraktiv som möjligt för alla medlemmar och hyresgäster. Under de senaste åren har vi fått in ett flertal synpunkter angående internetuppkopplingen. Det har främst handlat om instabilitet, avbrott, långa svarstider vid supportärenden hos internetleverantören (Ownit) m.m. Att komma tillrätta med internetuppkopplingen i föreningen har varit en av styrelsens högsta prioriteringar de senaste åren.

Styrelsen har under de senaste åren försökt föra en dialog med Ownit. Deras återkoppling har varit mycket bristfällig. Ownit har påstått att det inte funnits några problem med internetuppkopplingen och att ingen av de boende i föreningen har gjort felanmälningar. Styrelsen är informerad om att sådana felanmälningar har gjorts.

På uppdrag av styrelsen har externa tekniker gjort undersökningar av den hårdvara som Ownit installerat och som tillhandahåller internetuppkopplingen i föreningen. Resultaten har visat på stora brister. Styrelsens uppfattning är därför att Ownit inte uppfyllt sina åtaganden enligt avtalet med föreningen. Med anledning av detta kräver styrelsen ersättning från Ownit men Ownit vägrar att kompensera föreningen. Styrelsen har därför valt att nu byta internetleverantör och avsluta samarbetet med Ownit i förtid, samt upphöra med betalningar till Ownit.

Föreningen har nu tecknat avtal med Bahnhof. Denna vecka (vecka 38) kommer samtliga boende i föreningen att kopplas över till Bahnhofs nätverk. All praktisk information om hur övergången ska gå till, kommer i er brevlåda.

I samband med att er lägenhet kopplas in i Bahnhofs utrustning, kommer ni att få en inloggningsskärm på er dator, telefon, surfplatta. Denna inloggningen är en aktivering av er lägenhets internet, ni väljer ert lägenhetsnummer (numret på er ytterdörr) och trycker på aktivera. Det kan ta upp till 10 minuter från dess att man aktiverat sin lägenhet tills man får internet, ni kan behöva starta om er router.

Det är styrelsens absoluta förhoppning att föreningens medlemmar och hyresgäster från och med nu inte ska uppleva problem med internetuppkopplingen. Ni kan läsa mer om Bahnhof på https://bahnhof.se/.

Tack för ert förtroende och förståelse i detta otroligt svåra, långa och intensiva ärende!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.