Kontakta oss
14093
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-14093,bridge-core-2.1.4,bridge,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-23.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive
 

Om du inte kan hitta det du söker så får du gärna fråga oss. Använd respektive frågeformulär på sidan för att komma i kontakt gällande dessa ärenden:

  • Informationsansvarig
  • Renoveringsansvarig
  • Försäljningsansvarig
  • Förrådsansvarig
  • Styrelsen

Nyhet: Nu kan du även göra en störningsanmälan direkt på hemsidan. Vänligen observera ordningsreglerna och anmäl endast i undantagsfall då det är upprepade oljud.

Observera att felanmälan görs till vår tekniska förvaltare Bredablick:

  • Formulär via hemsida
  • Felanmälan: 046-274 20 10
    (08:30 – 16:00)
  • Jour*: 040-93 12 70
    (16:00 – 08:30)
    * Tänk på ansvarsfördelning gällande kostnader då en felanmälan som inte faller på föreningens ansvar debiteras medlemmen.

Skicka en fråga så återkommer vi så snart vi kan!

Vanliga frågor

Har du en allmän fråga om huset, styrelsen eller vad för regler som gäller och du inte hittat svaret på hemsidan, facebook eller informationstavlorna så kan du fråga oss i styrelsen här. För specifika frågor var god använd de avsedda formulären.

Kontroll: captcha

* = obligatorisk

Renovering

Enligt Stadgarna ska alla större ändringar anmälas och godkännas av Styrelsen.

Detta innebär:

  • köksrenovering
  • badrumsrenoveringar
  • rivning/resning av väggar
  • sätta in dörröppningar/valv

Anmälan skall lämnas i styrelsens brevlåda i ”valvet” på Möllevångsvägen 12,
eller mejlas in till renovering@brfbriljanten.se före renoveringen utförs.

Tänk på att ansöka i tid då det tar lite tid för styrelsen att hantera alla ärenden som kommer in.

Det är ej tillåtet att ta ner eller flytta betongväggar eller ventilationstrummor.

Kontroll: captcha

* = obligatorisk

Försäljning

Om du tyvärr behöver lämna oss för en annan del av världen behöver du tänka på följande:

  • Säljare/köpare ansvarar att elmätaren avläses och att förbrukad el regleras på tillträdesdagen.
  • Mäklare ska kontakta försäljningsansvarig.

Kontroll: captcha

* = obligatorisk

Förråd

Har du funderingar kring ditt förråd? Saknar du ditt förrådsnummer? Behöver du hyra extra förråd? Här kan du skicka dina frågor till vår förrådsansvarige.

Varje lägenhet har ett tillhörande förråd i den del av byggnaden som lägenheter ligger. Utöver det går det att hyra något av de extra förråd som finns i hela fastigheten.

Kontroll: captcha

* = obligatorisk

Internet

BRF Briljanten försöker ha så bra förutsättningar som möjligt för våra medlemmar att utnyttja tjänster via internet. Har du problem med internet, kabel-TV eller telefoni? Är du nyinflyttad? Kontakta följande:

  • Internet: Se statusrapport på Hemsida/Facebook alternativt status på Riksnets hemsida. Vid avsaknad kontakt i uttag vänligen fyll i formulär.
  • Kabel-TV: Vid problem med det analoga kabel-TV-utbudet eller digital-TV så kontakta ComHem.
  • Telefoni: Har du IP-telefoni från Riksnet, vänligen kontakta dem via deras hemsida.

Fyll i datum och tidpunkt

Markera typ av fel:

Markera drabbad tjänst:

Kontroll: captcha

* = obligatorisk

Uthyrning

Om du tillfälligt behöver hyra ut din lägenhet i andra hand så kan du fylla i detta formulär för en snabbare granskning samt lämna in ifylld blankett i styrelsebrevlådan i valvet på nr 12. Besked meddelas per email.

Störningsanmälan

För att komplettera boendes möjlighet att göra en störningsanmälan som kräver dokumentation med datum och tid har vi infört ett enkelt formulär som innehåller allt som styrelsen behöver veta. Vi upplever att vi har god grannsämja och det bara är väldigt sällan som det uppstår olikheter i samsynen på vad som är störande. Det behöver då finnas noterat när och i vilken omfattning då det störande momentet sker och ifall det är återkommande. I det fall som styrelsen kan konstatera att en boende bryter mot gällande ordningsregler så blir denne kontaktad och ombedd att omedelbart upphöra med denna aktivitet eller att iaktta mer hänsyn till grannar. Särskild omtanke bör tas i aktning i dialog med grannar då arbetstider och känslighet kan variera kraftigt.

Rådande regler gällande grannsämja:

Ett bra sätt att undvika konflikter är att i förväg informera sina grannar om att man t.ex. planerar ett kalas. Skulle du störas av din granne är det också viktigt att du i första hand försöker ha en dialog med denne. Det kan hända att vissa blir irriterade på småsaker men att det ofta är missförstånd som ligger bakom.

Skulle fallet vara att flera boende inte kommer överens så kan styrelsen hjälpa till att föra dialog.

Fyll i datum och tidpunkt

Kontroll: captcha

* = obligatorisk