Ett flertal kanaler utgår från ComHems utbud pga konflikt. - BRF Briljanten
15461
post-template-default,single,single-post,postid-15461,single-format-standard,bridge-core-2.5.4,bridge,qodef-back-to-top--enabled,,qode-essential-addons-1.5.5,ajax_fade,page_not_loaded,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-23.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive

Ett flertal kanaler utgår från ComHems utbud pga konflikt.

På grund av en avtalskonflikt så släcker Discovery Networks sina kanaler i Com Hems utbud tillsvidare.

”De kanaler som berörs av att Com Hem inte längre har något avtal med Discovery Networks är:

Kanal 5

Kanal 9

Kanal 11

Discovery Channel

Discovery Science

Discovery World

Discovery HD Showcase

Investigation Discovery

Animal Planet

Eurosport 1 och 2

TLC”

Källa: Com Hem/Boxer

Artiklar om konflikten:

http://www.dn.se/ekonomi/discovery-i-rasande-attack-mot-com-hem/

http://www.di.se/nyheter/stenbeck-bolag-i-storbrak-om-tv-kanaler/

Information från Discovery Networks: MyNewDesk

Information från Com Hem:

VIKTIG INFORMATION OM ERT KANALUTBUD Det avtal som Com Hem har med Discovery Networks löpte ut igår. I och med att vi inte lyckats komma överens om nya villkor upphörde vår rätt att sända Discovery Networks kanaler idag, fredag 1 september.

De kanaler som berörs i det grundutbud vi distribuerar till era fastigheter är Kanal 5, 9, 11 och TLC. Utöver dessa berörs även era boende som individuellt abonnerar på andra kanaler från Discovery Networks. såsom Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Discovery HD Showcase, Investigation discovery, Animal planet, Eurosport 1 och Eurosport 2. Fram till dess att vi kommer överens om ett nytt avtal kommer dessa kanaler att saknas i grundutbudet och i våra tv-abonnemang.

Sedan 2014 har Discoverys kanaler varit föremål för släckning fyra gånger vid omförhandling av villkoren för svenska tv-operatörer. Det är dock första gången som det drabbar Com Hem. Vi kan se ett mönster och hoppas att våra kunder också gör det. Det är dessutom andra gången i rad som detta sker strax innan en viktig fotbollsmatch.Vår förhoppning är att vi snarast ska komma fram till en överenskommelse. Samtidigt har vi ett ansvar mot alla våra kunder att hålla nere kostnadsökningar. Vår ambition är att våra kunder ska ha tillgång till allt innehåll när, hur och var de önskar.

Information till våra kunder kommer att finnas tillgängligt via våra digitala kanaler, såsom comhem.se och Facebook. Det kommer även att finnas information på de kanalplatser där kanalerna tidigare fanns.

Vi beklagar de eventuella problem som detta kan orsaka er och era boende. Vi arbetar aktivt för att nå en överenskommelse och uppdaterar kontinuerligt med den senaste informationen på http://www.comhem.se/fastighetsagare

No Comments

Post A Comment